donderdag 26 maart 2015

Knutselen!



Als ik thuis kom na een dag werken vind ik het heerlijk om lekker een beetje aan te klungelen met de jongens. Hoewel we dan allemaal best moe zijn, vind ik wel dat ze even mama-tijd verdienen.
Vaak doen we na het avondeten nog even een spelletje of lezen samen een boek, maar soms ontstaan er spontaan de leukste activiteiten. Net als vandaag!
Mijn jongste wilde graag met de strijkkralen. Toen ik de strijkkralen uit de kast pakte viel hun oog op een grote perforator. Ik kreeg meteen de vraag: wat is dat mama? Met een vel papier liet ik ze zien wat een perforator doet. En dat vonden ze wel heel interessant! Dat wilden ze zelf ook wel proberen. Gelukkig lag er nog een kleine perforator in de kast zodat ze er allebei mee konden spelen.
De oudste had de smaak algauw te pakken, de jongste had mijn hulp nog nodig maar wat vonden ze het interessant. Al gauw ontstond de vraag: waar blijven de stukjes papier die we er met de perforator uithalen? Ik liet ze zien dat de kleine rondjes papier opgevangen worden en dat je die er dus ook wel uit kunt halen. Net confetti van de carnaval mama!


En met die confetti wilden ze heel graag een mooi kunstwerk maken. Er werden allerlei gekleurde vellen papier opgehaald en ze gingen hard aan het werk om zoveel mogelijk confetti te maken. En toen ze genoeg confetti hadden verzameld begonnen ze aan hun ´kunstwerk´.







Ik als mama, geniet van deze spontane acties van mijn mannetjes. Wat houden ze toch van knutselen. Trots op mijn kleine kunstenaars!





Geen opmerkingen :

Een reactie posten